【APEXシーズン8】データマイナー「ゲームコードから新キャラヒューズのアビリティを予想してみた」
Fuse ability speculations:
Passive (from the code): Long-ago found "assault" passive - Hold more grenades.
Tactical (from model, anim and code): Airburst grenade (Area denial? IDK)
Ultimate (from teaser): The MOTHERLODE! Big mortar, large point area denial, ring of fire.
— Shrugtal (@shrugtal) January 19, 2021
パッシブアビリティ(ゲームコードから予想):昔から「アサルト」というパッシブがあります。グレネードを多く持ちます。
戦術アビリティ(ゲームモデル、アニメーション、ゲームコードから予想):空中バーストグレネード
アルティメットアビリティ(ティザーから予想):大きな迫撃砲が火の輪を作る
Q. 現在ゲーム内で体験できる「迫撃砲を撃つと火の輪を作るアビリティ」はそのまま実装かどうか?
A. ゲーム内の迫撃砲はいきなり落ちてきて死亡しないように(体験)させるためで、ゲームコード通りだと地上に着いてから2.5秒後に爆発します。
Nah, I think the shooting thing is so you don't get RNG'd by it dropping on your head, and people have time to encounter it.
In the code it has a 2.5 second lifetime once it hits the ground.
— Shrugtal (@shrugtal) January 19, 2021
Q. 手がロボットだから別のパッシブだと思っていました。
A. もし開発者が「グレネードを多く持てるアビリティ」だけだとつまらないと感じたら別のパッシブもあるかも。
Hey that could work too - maybe if they think that the "holding more grenade" passive is too boring just by itself.
— Shrugtal (@shrugtal) January 19, 2021
Q. アルティメットアビリティのチャージ時間は?
A. ゲームファイル通りだと120秒です。
If the ammo entry is the file is anything to go by, probably 120 seconds.
— Shrugtal (@shrugtal) January 19, 2021